onsdag 18 april 2012

Tröttisdag

Åkte hem tidigt från jobbet idag. Dels eftersom jag har varit så trött hela dan, och dels för att sambon också slutade tidigt. Så vi åkte in till stan och åt den godaste chokladkakan på vårt favoritcafé. Stället brukar alltid vara sprängfyllt på helgerna, men nu idag var det lugnt och stilla. Perfekt för min trötta hjärna alltså.

Sjunde dagen som ruvare och känslorna från igår hänger sig kvar; det finns helt enkelt inte på kartan att jag skulle vara gravid om en vecka. Tror att det beror på temptagningen. De senaste dagarna har tempen legat på 36.3-36.5, alltså ingen gravidtemp.Kanske skulle jag våga hoppas om jag skulle se en höjning? Nåja, känner mig som sagt inte ledsen. Idag kom jag iallafall på vad jag skall göra annorlunda vid nästa försök: koffeinfritt. Kommer att bli tufft, men det ska jag väl klara. Nu har jag nog hållit tillbaka lite med kaffet också de senaste månaderna. Jag har oftast druckit bara två små koppar/dag, men kanske kan det ändå göra en skillnad.

En Lars Winnerbäck-låt känns lämplig idag. För dig är en väldigt vacker låt som jag i tiderna citerade till sambon som är stort Lassefan :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar