söndag 8 april 2012

Procentenheter hit och dit

Om ni följer länken hittar ni en sida där ni kan testa era IVF-odds. Mina odds blev fjuttiga 31,3 då jag fyllde i testet, alltså ännu lägre än de 40 % jag fått höra från min läkare.
Men om det är något jag lärt mig från att följa alla bloggar och titta på alla TV-program om barnlöshet, så är det att det inte finns några garantier för någonting. Det finns ingen logik, ingen rättvisa. De som har alla odd på sin sida misslyckas om och om igen, utan att veta varför. De som har alla odds emot sig kan plötsligt lyckas på naturlig väg.
Det är helt enkelt ett lotteri.


1 kommentar:

  1. Åh, fina vännen.
    Gå inte på sånt där...
    Du har ju rätt iof, det är ett lotteri...
    Jag hade väldigt höga odds att bli gravid med hjälp av IVF, men höll på i år och läkarna kunde inte förstå varför jag inte blev gravid...
    MOT alla odds i världen, blev jag slutligen gravid på naturligt sätt....HELT ofattbart.
    Ett lotteri...med högsta vinsten.

    Ge inte upp hoppet. En dag, vännen, på ett eller annat sätt kommer du också lyckas, men jag vet att det är svårt att föreställa sig, herregud, jag har inte fattat än...

    Tack för din fina kommentar om magen.

    Massa kramar

    SvaraRadera