fredag 13 april 2012

Ruvardag 1?

Av de 28 ägg som plockades ut i onsdags var 19 mogna och 16 av dessa blev befruktade. Igår fick vi ett tillbaka och de 15 resterande blev nedfrysta. Läkaren berättade att de frös ner dem i grupper om 3 vilket betyder att vi har chans på 5 FET!  Är alldeles överväldigad av resultatet. Och lycklig, så lycklig :)
På grund av yttre omständigheter höll allt på att gå åt skogen, så därför känns det extra skönt att allt gick så bra. Jag tänker inte gå in på några detaljer, men det hade med resorna att göra.

Nu är jag då alltså ruvare för första gången i mitt liv. Är det förresten återföringsdagen eller dagen efter som räknas som ruvardag 1? Tror inte att jag riktigt fattat det ännu, men så småningom börjar det kanske sjunka in. Idag är jag sjukskriven, vilket är skönt eftersom jag måste hålla mig i vägrätt läge för att det inte ska värka i magen. Min vänstra äggstock värker direkt jag rör på mig, t.o.m. då jag sitter stilla.
Lite svårt att skriva blogginlägg då jag ligger ner, särskilt med tanke på att en kelsjuk katt ligger på bröstkorgen, hehe. Jag har berättat åt honom att han kanske ska bli storebror, men det verkar han inte nämnvärt brydd över. (J, du kan kanske föreställa dig hur det lät då jag berättade det för honom ;))

Sambon överraskade mig med att komma hem med en blomma till sin "baby mama". Gulligast i världen är han, och det finns ingen  jag hellre skulle dela detta äventyr med.



Boken som fick vara mitt tidsfördriv under dessa dagar.





1 kommentar:

  1. Åh, stort grattis!!!!
    Och vilket fantastiskt resultat det blev av alla äggen =). Förstår att du är nöjd.

    Med tanke på hur många ägg som plockades är jag full av beundran att du ens orkar sitta upp...

    Ruvardagar förstog jag mig inte riktigt på, om jag ska vara ärlig. Iallafall inte vilken som var no 1. Jag började räkna från den dagen de sattes tillbaka, för det är väl då man börjar ruva, logiskt sett.

    Vad gullig han är, din man =). Otroligt uppskattat att få när man känner sig som man gör.
    Nu håller vi alla tummar, vännen. Och trenden verkar ha vänt hos de flesta, så varför inte ;).

    Massa kramar/
    Luiza

    SvaraRadera