söndag 15 april 2012

Ett litet tillägg

Måste tillägga en sak gällande ananasen. På sidan jag hittade stod det också att OM man blir gravid ska man inte äta för mycket ananas under de första graviditetsveckorna eftersom det kan öka risken för missfall. Särskilt farligt var det om man kombinerade ananas med aspirin, eftersom bägge är blodförtunnande. Det är alltså bara under dagarna efter ET som ananasen är till nytta.
Sen måste vi ju komma ihåg att allt man läser på nätet inte är sant (Ni bara: "Vad?! Vad är det du säger?!). Men ananas är ju gott, och som vi vet är måttliga mängder av allt bäst.

Nu blir det en tekopp och lite Hollywoodfruar.
Kram på er!

3 kommentarer:

  1. Jag har ju missat massor här ser jag! Grattis till ruvningen och till det fantastiska resultatet på äggplocket! Wow! säger jag bara:)

    Nu håller jag tummar och tår så hårt jag kan, och lilla H också så klart! Nu ska det bli en bebis!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Jaha, ännu mer info som jag inte visste. Det enda jag hört är att den
    KAN sätta igång värkar...

    Men lagom är bäst.

    Massa kramar.

    SvaraRadera
  3. akna: Tack så mycket för tumhållningen :)

    Luiza: Jaså? Kanske det beror på samma sak det då? Hmm, en helt vetenskap bakom självaste ananasen :)

    SvaraRadera