torsdag 19 april 2012

Den åttonde ruvardagen

Min kropp börjar kännas precis som vanligt nu, och därför känns det jobbigt att inte få träna ordentligt ännu på en vecka. Vågar inte ta risken eftersom det där läkaren berättade om att äggstockarna kan förvridas lät hemskt smärtsamt. Tänkte i alla fall gå på en långpromenad om en stund. I morse låg tempen på 36.6, dvs. lite högre än de tidigare dagarna, men inget som jag vågar tolka som ett tecken på att vårt lilla pyre har hakat sig fast. Brösten ömma något fruktansvärt, men det vet jag ju att beror på progesteronet.

Till helgen har jag bokat in lite roligheter: en heldags shoppingtur med en vän på lördag och antingen bio eller badhus på söndag. Eventuellt ska jag också komma mig för att göra mjöd nu då första maj är på kommande. Hoppas att jag därför ska fortsätta klara av att inte tänka särskilt mycket på ruvandet.
Kram på er alla!

2 kommentarer:

  1. Usch, ruvardagarna är hemska... Man tolkar in tecken överallt och hela tiden. Även om man sagt man ska låta bli!!

    Jag blev överstimulerad även vid andra försöket, och då vred sig min vänstra äggstock. Alltså, fy ****** så in i *****, **** och ***** vad det gjorde ONT!!! En smärta jag aldrig varit med om (och jag har varit mycket på sjukhus...). Inget att rekommendera. Bra att du tar det lugnt!!
    kram på dig!

    SvaraRadera
  2. Oj då! Tack för att du berättade det där. Jag hann börja tänka att det kanske är något som nästan aldrig händer, som läkarna bara säger för säkerhets skull. Men inte en chans att jag vågar börja tjuvträna då om det faktiskt gör sådär ont.

    Med tanke på ruvardagarna så har det hittills gått förvånansvärt bra. Visst följer jag med hur kroppen reagerar, men jag har läst tillräckligt mycket IVF-bloggar för att veta att de ömmande brösten egentligen bara beror på vagitorerna. Så än så länge går det bra :)
    Kram tillbaks!

    SvaraRadera