söndag 22 april 2012

Törsten och tacksamheten

Det här med att dricka 4 liter vätska per dag går väl så där... Vissa dagar har jag klarat det med bravur, medan jag andra dagar misstänker att jag knappt fått i mig mera än två liter. Igår under shoppingdagen insåg jag dock att min kropp nog verkar vänja sig med att få extra vätska eftersom jag inte gjorde annat än att dricka och vara törstig. Köpte 4 stycken vattenflaskor under dagen och ändå blev jag så törstig under hemresan att jag fick dricka av väninnans vatten. Men bra är väl det, då behöver jag kanske inte pina i mig vattnet utan kan helt enkelt dricka vartefter jag känner att jag är törstig.

Märker förresten hur mitt besökarantal har stigit med mera än dubbelt sedan jag inledde de mera händelsefulla veckorna av vår första IVF. Antalet började stiga redan dagarna före äggplock och har hållits högt ända sedan dess. Det är väl ganska naturligt egentligen, tycker ju själv att det är sjukt spännande att följa med andras IVF/FET-äventyr.

Och jag är så glad att jag har bloggen och alla ni. Ordspråket: "Delad glädje är dubbel glädje, delad sorg är halverad sorg" stämmer verkligen. Tack för att ni finns!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar