tisdag 10 april 2012

Äggplock imorgon

Spänningen stiger inför morgondagens äggplock. Har haft ganska ont i magen efter Pregnylsprutan igår, så jag har fått ta några Panadol. Då jag promenerade hem från jobbet idag gjorde det ont för varje steg jag tog, så jag ringde t.o.m. sambon i hopp om att han skulle ha kunnat plocka upp mig med bilen. Men han var så långt borta att jag trots allt kämpade mig hem för egen motor.
Men herriguud (för att säga det på finlandssvenska) så jag är nervös för plocket imorgon. Är livrädd att det ska göra ont, och hoppas bara att de skulle kunna söva mig istället. Men det gör de ju knappast. Jag vet ju att det är en liten uppoffring om det blir en bebis, men är så mesig då det gäller smärta. Särskilt smärta i magen. Tror att det beror på min endometrios och de smärtattacker jag någon gång haft i samband med mens. Det har bara hänt ett fåtal gånger, men då har jag varit svimfärdig av smärta.
Men hur som helst hoppas jag på ett smärtfritt ingrepp och många fina ägg imorgon. Håll tummarna för mig!

1 kommentar:

  1. Jag håller tummarna för dig!! Och känner du att det gör för ont - be om mer smärtlindring!! Man kan få lugnande innan, om man skulle behöva. Var inte rädd för att fråga!!

    många kramar och lycka till!!

    SvaraRadera