fredag 27 april 2012

The Game Plan 2

Ringde kliniken och meddelade det negativa resultatet. Sköterskan frågade om jag hade varit och lämnat blodprovet, men jag förklarade att jag inte gjort det eftersom jag haft feber de senaste dagarna. Men sedan berättade jag att jag gjort två test som varit negativa och att det har kommit massor med blod. Så det är ju ingen tvekan om resultatet.

Planen nu då, undrar ni? Kliniken var fullbokad de närmaste månaderna så vi fick tid först i juni. Och det är bara tiden för att planera vår första FET. Och sedan har de förstås stängt i juli. Så det blir först i augusti som vi får göra vårt nästa försök. Och det känns vettigt på något sätt. Skulle inte ha orkat köra igång nu direkt och kanske det är lika bra att inte vara tvungen att göra massa undersökningar och ta massa mediciner under sommarledigheten. Och kanske, bara kanske finns det en mening med att det blir augusti. Augusti 2009 var månaden då vi började försöka bli gravida.
Det enda negativa med att det blir så sent är att vi inte kommer att hinna göra särskilt många försök under detta år, vilket i värsta fall betyder att vi måste lägga ut massor med pengar på mediciner igen under början av 2013. Åh herregud, vad det tar emot att tänka så långt fram. Tänk om vi inte lyckas innan dess? Åren bara går ju utan att något händer...

En vacker låt på det. En liten hyllning  till min sambo.


2 kommentarer:

  1. Ja, inte nog med att det är smärtsamt det är även kostsamt:(
    Kanske ändå är bra att ha sommaren att tänka på annat. I början ville jag bara köra på nu vill jag knappt börja i maj. Va konstigt det kan bli.

    SvaraRadera
  2. Jag skall ju sätta igång med sprutor om några veckor.. Kul och spännande.. Ja visst.. Men de betyder att de blir överföring v23.. kan ju könnas lite surt om de inte går vägen närjag annars anser att sommaren är min fristad.. En tid för mig att bara ha semester, ha kul, och slippa tänka på hela barn karusellen.. En tid för att slappna av.. men så blir det inte i år.. Men man vet ju aldrig.. kanske de kommer nåt bra av det..=)

    SvaraRadera