fredag 21 september 2012

Testdagen lite mer utförligt

Igår kväll lade jag mig ner i sängen bredvid min sambo och viskade: "Jag fixar inte ett till minus. Jag fixar det bara inte."
Hela natten sov jag oroligt. Vaknade flera gånger och var uppe och gick. Vred mig och vände mig och kände en så stor hopplöshet. En halvtimme innan telefonen ringde för väckning tyckte jag det var lika bra att få det undan. Det skulle ju dessutom ge mig en stund extra att samla mig innan jobbet ifall det visade minus.

Kissade på stickan och tvättade händerna. Tänkte gå och mata katterna medan jag väntade på att det skulle visa något. Har använt digitala test tidigare och det tog en halv evighet innan svaret visades då. Men innan jag gick ut ur badrummet kastade jag en blick på testet. GRAVID stod det där. Satte mig ner och stirrade. Händerna började skaka medan jag tänkte att det inte kan vara sant, det måste vara något fel. Kände en irrationell rädsla att det snart skulle dyka upp ett INTE framför ordet som redan stod där. Efter en stund dök det istället upp 2-3 där under. Tog testet och skuttade iväg till sovrummet (ja, något så ovärdigt som att skutta gjorde jag tydligen enligt sambon som sa att han visste resultatet bara på basen av mina skutt utanför dörren).

Har försökt smälta resultatet hela dagen men vet inte om det gått in ännu. Jag kunde inte ta blodprovet idag eftersom labbet i min kommun har stängt på fredagar, så det blir på måndag istället. Och nu är jag otroligt nervös över att blodprovet ska visa något helt annat. Eller att kroppen ska stöta bort embryot då jag slutar ta Lugesteronet som jag bara har två kvar av. Eller att jag ska få behålla lilla pyret någon vecka bara för att vara tvungen att skiljas åt sedan. Kanske min brist på symptom är ett tecken på att pyret inte alls trivs?

3 kommentarer:

  1. Först vill jag gratulera av hela mitt hjärta !!! Blir obeskrivligt glad för er skull.
    Förstår att du är nervös för blodprovet, har ju själv varit ned om samma sak. 2 ggr. Men det gör inte hit. För du ska bli mamma =).

    Förstår och kan leva mig tillbaka till de nätterna innan test dagen. Precis så kände jag med.

    Massa kramar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Men åh så otroligt underbart roligt att läsa!!!! Stort Grattis!!! Vad fantastiskt för er att äntligen få uppleva den glädjen (om än utblandat med lite oro). Önskar jag också får uppleva den en dag.

      Massor av grattiskramar!!!
      Charlotte (lite si and so)

      Radera
  2. Luiza: tack! Det är så många tankar som snurrar i huvudet, men jag får väl bara försöka njuta av den lycka vi har just nu...

    Charlotte: Tack så mycket! Jag hoppas och tror att du också kommer att få uppleva detta en dag. Men som sagt, det är ännu mycket som kan gå på tok...

    SvaraRadera