lördag 22 september 2012

Rädslan

Det är väl ganska uppenbart att jag är orolig över hur allt det här ska gå. Igår kväll kände jag av kramper i magen som precis påminde om mensvärk, och skräcken gjorde att jag inte kunde tänka klart. Efter en stund var jag tvungen att gå på toa för att se om jag blödde, men det gjorde jag inte.
Har de senaste året pratat om att det här med att bli gravid är ungefär som ett lotteri: vissa som har alla odds emot sig lyckas medan såna som har alla odds på sin sida misslyckas. Det finns ingen logik eller rättvisa för isåfall skulle alla få lyckas. Hursomhelst så började denna låt snurra i huvudet då jag var ute på promenad igår kväll. Lars Winnerbäcks Lotteri.



PS. Hade 226 sidvisningar på bloggen igår. Tror att det är rekord.

2 kommentarer:

  1. Då hade du ju precis samma graviditetssymptom som jag hade! Växtvärk i livmodern kommer att vara din vän i några veckor.

    SvaraRadera
  2. Oh va jobbit med alla symtomer som man tolkar som att det gått snett, man vill ju bara njuta av graviditeten. Inte vara konstant orolig. Kram NInna

    SvaraRadera