torsdag 6 september 2012

En grop i vägen

Stötte på problem i dag då ägglossningstestet behagade visa positivt. På en torsdag, vilket visade sig vara problem för läkarna. Fick höra idag att det troligtvis inte blir någon överföring denna månad eftersom de inte har helgöppet. Är inte helt på det klara med hur de hade tänkt (jag är ju ännu en nybörjare i dessa svängar) men jag förstod att det inte går eftersom de inte kan ta embryona ur frysen på lördag då de borde börja tinas.
Jag lekte besvärlig patient och frågade om de inte kan odla dem i fem dagar då. Men sköterskan kunde inte ge några svar så hon skulle kolla med läkarna och se om det är möjligt.
Så nu väntar jag med spänning på morgondagen för att se om det är kört eller inte.

Har dragit på mig en förkylning också och därför ville akupunktören inte sätta några nålar idag eftersom det kan ge både kroppen och förkylningen en boost. Så hon använde istället bara laser på magen. Smärtfritt och bra!

3 kommentarer:

  1. Blä! Hoppas det ordnar sig! Håller tummarna!

    Det var som för mig när jag ifjol fick veta att om jag får positivt ägglossningstest på fredag eller lördag kan jag inte få insemination. I november fick jag positivt på en fredag, i december under julstängt och i januari på en lördag. I början av mars när jag skulle ha följande ägglossning var min läkare sjukskriven och min nya läkare sade att det inte är så farligt fast det blir på veckoslut. Att man kan skynda på ägglossningen om den ser ut att komma på veckoslutet och ge pregnylsprutan på torsdag och inseminationen på fredag i alla fall, för vissa funkar det t.o.m. bättre om den ges lite tidigare än precis vid ägglossning. Varför hade inte min vanliga läkare sagt det?? Tack och lov att hon var sjukskriven då för visst kom min ägglossning också i mars på ett veckoslut för fjärde gången i rad. Det var alltså inte ens så att jag alltid hade t.ex. fyra veckors cyklar utan ibland var det längre och ibland var det kortare, och det lyckades ändå jävlas så att det alltid blev på veckoslut.

    SvaraRadera
  2. Tack fina du för kommentaren.
    Ja, men visst är den underbar, dikten...
    Faktiskt "hemmagjord" av självaste Kajsa som har bloggen "Hon, Han och Bullen" OM du vet =).

    Jag håller tummarna för att de ska säga ja till att odla länge. Det tycker man väl inte bör vara några problem.
    Som sagt, jag håller alla tummar.

    Massa kramar /
    Luiza

    SvaraRadera
  3. Idun: Kan inte föreställa mig hur frustrerande det måste ha varit! Det känns ju ändå som om det bara drar ut på tiden med alla behandlingar, men det måste ju vara ännu värre om man aldrig får köra igång.

    Luiza: Älskar människor som är påhittiga! Tänk då man ändå skulle ha någon kreativ talang... Men har man tur så känner man andra som är kreativa åt en :)

    SvaraRadera