söndag 23 september 2012

Det här med kost

Har läst igenom en del kostråd för gravida på nätet och försöker vänja mig vid alla do´s and dont´s. Var tvungen att slänga en smörgås igår då jag hade brett den med Philadelphiaost, vilken enligt förpackningen inte är pastöriserad. Kunde inte lägga ananas på den hemgjorda pizzan idag då jag läst tidigare att ananas kan framkalla missfall i tidig graviditet. Samma gäller för koffein, så fortsättningsvis kommer jag att undvika kaffe.
Hade köpt hem gravad lax, men får be sambon äta upp den istället.

Det här är onekligen en stor omställning för mig, men det är det så värt!

1 kommentar:

  1. All mat som skall undvikas är knepig att hålla koll på. Jag älskar philadelphiaost, trodde den var ok?? Undviker kaffe (har tagit en latte på 5 veckor...) och dricker bara grönt te.


    Håller tummarna för oss att vi får varsin majbebis 2013 :-)

    SvaraRadera