söndag 2 september 2012

Dagens två höjdpunkter

Sträckläste Fifty Shades of Grey under torsdag-lördag. Så fort jag hade chansen läste jag, och det var med sorg som jag läste sista sidan. Åh, den där ambivalenta känslan när man läser sista sidorna i en bra bok, å ena sidan vill man läsa klart och veta hur den slutar, men samtidigt vill man ju inte att den ska ta slut.
Boken är spännande och fängslade mig från första sidan så jag rekommenderar den verkligen. Ogillar man detaljerade sexscener ska man dock undvika den, för det är många sådana.
Nu till dagens höjdpunkt: boken är den första i en trilogi och nu har jag beställt de två följande. Jiiihuuu!
Om man inte vill läsa på engelska kan man förhandsbeställa den svenska översättningen som snart är på kommande.

En annan dagens höjdpunkt: Diana Gabaldons Outlander (Främlingen) ser ut att bli miniserie... Åh, ljuva tider!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar