måndag 24 september 2012

På andra sidan?

Känner mig ännu som världens bluff då jag säger orden: "Jag är gravid". Kan inte förstå att jag gått över "till andra sidan". Idag då jag var och tog blodprov yttrade jag orden i receptionen och frågade vem jag skulle ta kontakt med. Receptionisten tittade frågande på mig och undrade om jag avser att behålla barnet. Jag blev så paff att jag skrattade (ett skratt som antagligen lät ganska hysteriskt) och gällt svarade: "Naturligtvis!". Jag fattar ju nu i efterhand att jag kanske borde ha förklarat mig bättre, men jag i min dumma infertilitetsvärld tänkte inte på det. 

Blev hursomhelst skickad till en ljuvlig barnmorska som räknade ut att jag är i vecka 5, gav mig lite broschyrer om KUB-undersökningen samt bokade in en första tid till mig den 11.10. Spännande!
Ringde också min akupunktör idag för att beställa lite mera av örterna som jag tagit. En av sorterna är nämligen bra att ta också som nygravid eftersom den förhindrar missfall och hon skulle beställa mera av dessa åt mig. Hon blev också överlycklig över att höra att det lyckats för oss, och jag passade på att tacka henne för all hjälp.

1 kommentar:

  1. Som en evig missfall-erska undrar jag ju naturligtvis - vad för örter är bra för nygravid mot missfall??

    Kram på dig!

    SvaraRadera