torsdag 11 oktober 2012

Sönderpickad

Började dagen med att åka på blodprov som måste tas till företagshälsovården. Kruxet var att jag skulle vara oäten innan jag åkte dit, men det gick bättre än vad jag hade trott. Hann bli lite skakis innan hon fick provet taget, men jag hade med juice och smörgås som jag fick äta direkt efteråt. Blev förvånad över att jag inte hann börja må illa, vilket jag har gjort vissa morgnar innan jag ätit. Fick en del undrande blickar av de andra i väntrummet då jag kom från provtagningsrummet och satt mig ner igen och började äta matsäck.

Sedan bar det iväg till mödrarådgivningen. Sambon var också med och vi fick svara på massor med frågor om sjukdomar och livsstil osv. Dessutom tog de urinprov, blodprov (igen!), hb-värde (ett till stick) och blodtryck. Blodtrycket var lite lågt, 110/60, men det var tydligen inget att vara orolig över. Sedan fick vi också massor med broschyrer och infopapper om diverse gravidrelaterade saker. Så nu blir det att läsa på tills nästa gång.

Sist men inte minst har jag tillbringat eftermiddagen hos favoritfrissan och sitter som bäst med färgen i håret. Som ni kanske minns så ska ekofärgen sitta i ganska många timmar, så då kan man istället välja att tvätta bort den hemma. Har till och med lyckats ta en tupplur med färgen i håret.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar