fredag 12 oktober 2012

Motstridiga känslor

Jag vet ju att det här med illamående är ett gott tecken i tidig graviditet, och därför känns det bra att det verkar ha tilltagit lite mera under de senaste dagarna. Men det är jobbigt att ständigt känna ett lätt illamående, och särskilt jobbigt då jag vet att det blir bättre om jag äter men ingenting smakar gott. Det som är positivt är att jag har noll sötsug och tar alla gånger hellre en smörgås eller yogurth istället för choklad. Det stämmer kanske det som hälsovårdaren sa häromdagen, om att kroppen vet vad den behöver under en graviditet. Därför kan man också lita på kroppen vad gäller mat och motion.

Vi får gäster nu i helgen och då får jag i smyg försöka småäta hela tiden för att undvika illamåendet. Så nu har jag gömt salta kex lite överallt: i sovrummet och i handväskan.
Wish me luck!

3 kommentarer:

  1. För mig var det så att tanken på all slags mat bara var äcklig när jag var hungrig, så det var svårt att komma mig för att börja laga något. Allt jag kom på var så motbjudande. Men direkt när jag började äta mådde jag bättre och hade inga problem att äta, oberoende vad jag åt. Fast det där gick om runt vecka 9 eller så. Ni ska alltså hålla graviditeten hemlig i helgen?

    SvaraRadera
  2. Salta chips är min bästis just nu. JAg som inte ens äter chips och avskyr salt....

    Kram Ninna

    SvaraRadera
  3. Idun: Ja, det är lite samma för mig, men nu har jag hittat botemedlet: ingefära. Jo, vi bestämde oss för det, och det har gått bra. Närmaste familjen vet ju om graviditeten och likaså några enstaka vänner. Men övriga får nog vänta till vecka 12.

    Ninna: egntligen spelar det inte så stor roll vad jag äter, men salta kex är ganska behändigt att ha med och de är ganska "neutrala" i doft och smak så de slinker lätt ner fast jag mår illa.

    SvaraRadera