måndag 1 oktober 2012

Passande namn

Aldrig har väl namnet på min blogg känts så passande som idag. Har verkligen pendlat mellan hopp och förtvivlan det senaste dygnet, men just nu känner jag mig lugnare tack vare lugnande samtal, peppande kommentarer och hoppingivande sms. Det där med missfall verkar vara en hel vetenskap: vissa kvinnor blöder massor utan att det betyder missfall, andra blöder lite men får ändå missfall.
Men om vi nu ska försöka se det positiva:

  • Blödningen har upphört, och den var egentligen inte särskilt stor.
  • Känner inte den smärta som många som fått missfall verkar känna av. Visst har jag lätta kramper i magen, men de har jag ju haft sedan första början.
  • Har pratat av mig och yogat för att lugna själen. Nu känner jag mig stärkt och lugnare inför morgondagen. Nog fixar vi det oavsett hur det blir. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar