söndag 21 oktober 2012

Foten som domnade bort

Kan inte känna min vänstra fot just nu. Har suttit i samma ställning alltför länge, men har inte hjärta att röra på mig då katten sover så skönt i min famn. Ytterst kelsjuk är han idag. Till och med då jag yogade låg han framför mig/uppefter mig/på min mage. Gjorde det svårt att slappna av, men mysigt var det i alla fall.

Ber om ursäkt för att jag försummat er denna helg, men jag har helt enkelt haft bättre saker för mig än att sitta framför datorn. Ganska skönt med sådana helger också för den delen.

Graviditeten tickar vidare, är idag i vecka 9 (8+3) och symptomen varierar en del i intensitet. Skulle behöva köpa nya BH:n eftersom alla jag har börjar vara för små. Mår illa endast på eftermiddagarna om jag inte äter med jämna mellanrum. Vill ha alldeles vanlig mat just nu: potatismos med sås, en enkel köttsoppa, kållåda osv. Inga starka, okonventionella smaker här inte. Nya favoritmellanmålet är bärsmoothie som ju är både nyttigt och gott. Brast idag i gråt två gånger för sånt som egentligen inte var särskilt sorgligt (ena gången var då jag läste sportsidorna och en hockeyspelare hade blivit utsatt för en sällsynt brutal tackling som resulterade i att han blev liggande på isen en stund. Eh, och han klarade sig utan några värre skador, så det fanns egentligen inte orsak till tårar.).

Ska försöka väcka både katten och mitt bortdomnade ben nu.
Trevlig söndagkväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar