söndag 28 oktober 2012

Långa veckor

Vecka 12 närmar sig sakta men säkert, men i mitt tycke går det alldeles för långsamt. Är så orolig att något skall hända, t.ex. att Pyret har slutat växa i magen utan att vi anar något. Och det är ju en evighet till nästa ultraljud (i mitten av december).
Är idag i vecka 10 (9+3) och tror oron beror på att jag inte längre mår illa. Mår alldeles utmärkt till och med. Och jag vet ju att det är meningen att illamåendet skall gå över efter en tid, men det känns ändå olustigt. Det är bara mina ömma bröst och förhöjda temp som visar att jag ännu är gravid. Har börjat trappa ner på Lugesteronet nu även om läkaren nog tyckte att jag kan ta det ända till vecka 12-13. Fram till i torsdags tog jag 2*200 mg/dag men nu har jag trappat ner till 1/dag. Så småningom ska jag sluta ta dem helt och hoppas att Pyret ändå stannar kvar.

Livet i övrigt rullar vidare och jag fick lite julfeelis då snön plötsligt dalade ner i torsdags. Köpte till och med en veckotidning med jultema och skulle helst vilja börja packa in julklappar redan. Än så länge har jag bara köpt böcker, men borde väl nog börja köpa någon julklapp med jämna mellanrum nu så att decemberlönen inte tar så mycket stryk.

Nu blir det promenad i det vackra vinterlandskapet.

3 kommentarer:

  1. Jobbigt med spökveckor.. Jag tycker att vi fick höra hjärtljud på rådgivningsbesöken enda från början. Kanske ni får höra dem i alla fall före december.

    SvaraRadera
  2. Ah, alltså jag är ju världens nybörjare när det gäller det här. Hade trott att det är läkare som måste göra ett ultra för att man skall få höra hjärtljuden, men de kan alltså kolla hjärtljuden på mödrarådgivningen också?
    Så då borde det bara vara 2 veckor tills vi får ta del av lite livstecken igen :)
    Tack!

    SvaraRadera
  3. Jo men det kan vara lite olika när de börjar kolla dem, beror på hurdan apparat de har.

    SvaraRadera