söndag 14 oktober 2012

Eureka!

Jag har hittat det magiska botemedlet mot illamående: ingefära. Hade inte tänkt på sambandet innan, men de första veckorna mådde jag ju inte alls illa. Just då kände jag av en begynnande förkylning och satte därför mald ingefära i teet varje morgon för att stärka immunförsvaret. Slutade med det förra helgen då jag tyckte att det kändes bättre i halsen, och sakta men säkert smög sig illamåendet på. Häromdagen slog det mig att ingefära ju också lär vara bra mot graviditetsillamående och därför testade jag igen sätta det i teet i fredags på morgonen. Och inget illamående kände jag av. Däremot blir jag ännu svag och lite skakis om jag inte äter direkt jag känner mig hungrig.
Men tack vare ingefäran överlevde jag helgen med bravur, så det är jag tacksam för.
Nu blir det soffhäng resten av söndagen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar