onsdag 31 oktober 2012

Beklagar

Känns som att jag står med mössan i handen, med sänkt blick och skam i själen framför er. Beklagar mitt dåliga uppdaterande just nu, men det har helt enkelt inte funnits ork. Igår låg jag på soffan från det att jag kom hem från jobbet till kl. 21 då jag höll på att somna på soffan. Och märk väl, jag somnar aldrig på soffan! Sov nio och en halv timme och vaknade pigg. Men efter jobbet var det idag samma sak, förutom att jag masade mig iväg på en promenad då sambon for iväg på innebandyn. En halv timmes luuuugn promenad gjorde gott åt både kropp och själ.

Jag har försökt släppa mitt nojande genom att använda sambons livsfilosofi: oroa dig inte över något i onödan. Om det går på tok tar du itu med det och om det inte går på tok har du oroat dig i onödan. Han är klok min sambo.

Ska på fest i helgen och har utarbetat det perfekta alibit för att inte dricka: magkatarr. De som haft det vet att det inte är någon idé att dricka sprit då. Och eftersom jag slutade med kaffe för flera månader sedan så kan jag ju spela det kortet också ("alltså jag trodde det skulle räcka med att sluta dricka kaffe, men tydligen får jag ta en paus med drickandet också").

Nu har jag gjort min plikt och backar långsamt och bugandes ut ur rummet.
Tack och adjö!

1 kommentar: