tisdag 29 maj 2012

Vårstress

Under de senaste månaderna har jag troligen stressat ganska mycket. Jag har inte känt mig stressad varje dag, men det har ändå märkts tecken på min kropp som vittnar om att jag borde tagga ner. Nu har det dykt upp det klaraste tecknet hittills: sen mens. Som ofrivilligt barnlös är det ju det värsta som finns. Röda Faran (som jag kallar den, hehe) är 7 dagar sen! 7 dagar! Kan inte fatta det. Inte brukar den ju vara helt regelbunden så där annars heller, men jag tror att det bara hänt en gång tidigare att den varit så här pass försenad. 
Jag hyser inte längre några förhoppningar om att vi ska kunna bli gravida på naturlig väg, men har ändå känt mig tvingad att göra graviditetstest. Ett gjorde jag i fredags innan jag korkade rödvinet, och ett gjorde jag idag då jag bara kände: "Vad f*n! Vaaaaar äääär duuu?". Och negativa var de ju förstås. 
Nu undrar jag bara hur länge man ska låta det gå innan man tar kontakt med någon inom vården. Detta är ju den första "normala" cykeln jag haft efter vår misslyckade IVF. Kan det bero på det, eller är det bara stressen?

Ja, jag vet varken ut eller in, och jag känner mig bara mer och mer stressad av att den inte kommer. 

2 kommentarer:

  1. Brukade du inte förut ta tempen på morgnarna? Då kan du ju ta imorgon och se i vilket skede av menscykeln du är, om du haft ägglossning eller inte. När väl ägglossningen kommer är det alltid 12-16 dagar till mensen. (Fast det vet du säkert.)

    SvaraRadera
  2. Jag slutade ta tempen för någon månad sedan, men kanske jag kunde testa det ändå? Jag vet ju vad tempen brukar vara före resp. efter ägglossning... Tack för tipset:)

    SvaraRadera