fredag 11 maj 2012

Växtoptimisten

Jag har aldrig haft god hand med växter. Och tro mig, det är inte för att jag inte bryr mig. Ibland är det till och med för att jag bryr mig för mycket och övervattnar/ger för mycket gödsel/utsätter för onödigt mycket solljus.
En del växtdödsfall skyller jag på katterna - det känns helt enkelt inte meningsfullt att försöka rädda en växt som man sopar upp från golvet.
Andra dödsfall är orsaken av semesterresor som gör att de stackars liven torkar ut helt och hållet (växterna alltså, inte katterna).
Men nu har det omöjliga hänt. I vår lägenhet lever för tillfället fem växter samtidigt. Den ena fick jag visserligen igår, men ett rekord är ett rekord.

Tusan också, hoppas att jag inte jinxade det nu! Med min tur vaknar jag antagligen till värsta slagfältet imorgon då katterna har vält alla blommorna.
Nej, hörni jag tror det är rödvinet som skriver nu. Skall överge tangentbordet för TV:n nu. Finland-Kanada i hockey-VM. Heja Finland!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar