söndag 13 maj 2012

Morsdag

I Finland firas morsdag idag, och facebook svämmar över av uppdateringar som handlar om mammor, moderskap* och firande. En liten sorg känner jag då jag tänker att jag känt mig så redo för att bli mamma i snart 3 år, men ännu är vägen lång tills jag får bli det.

Om vi ska se på dagens positiva så är det SOLSKEN! Har tillbringat flera timmar utomhus, och kände mig så zen att jag fick ett ryck och gick in och letade fram en yogavideo på Youtube. Yoga for fertility fanns det många videor på och jag fantiserar om att jag skulle göra ett pass varje dag hela sommaren. Egentligen avskyr jag yoga eftersom jag är så styv i musklerna, men kanske det skulle bli en bonus då att jag blir lite vigare.

Förresten är det en stor besvikelse att titta på hockey-VM nu. Förlust mot Kanada i fredags och tydligen en ny förlust på gång mot USA idag.


*tydligen existerar inget sånt ord. Blogger föreslår istället "moders kap". Öh, nej!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar