tisdag 1 maj 2012

Vappenhelg

Har haft en lång och härlig helg som inleddes mindre bra med förkylning och feber, men som sedan blev desto trevligare med gäster, god mat och lite äventyr. Har varit ute så pass mycket att jag lyckats bränna näsan så nu ser jag visserligen ut som en alkis, men en mycket nöjd sådan. 
Slits mellan olika känslor inför sommaren. Å ena sidan är det skönt att inte behöva köra igång med en ny FET redan nu, men å andra sidan känns det som en evighet till augusti. Borde ju ha insett vid det här laget att inget sker snabbt i den här branschen, men det svider ändå att tiden rinner iväg. Det betyder ju att jag kommer åtminstone att hinna fylla 27 innan jag får bli mamma. Har klassträff i sommar och inser, då jag läser i Facebookgruppen angående evenemanget, att många av mina gamla klasskamrater börjar vara föräldrar. Och jag som alltid trott att jag skulle bli en ung mamma börjar nu höra till minoritet i.o.m. att jag inte är mamma ännu.
Tänk så livet kan bli. Det blir liksom aldrig som man tänkt sig. 

1 kommentar:

  1. Så sant, det blir verkligen aldrig som man tänkt sig. Men vi som är i denna karusell ska ju tänka positivt och lugna ner oss och inte tänka på det osv osv. Tänk vad mycket bra knep man fått genom åren :)
    Härligt med bränna på näsan, själv ser jag ut som en stoppskylt,haha

    SvaraRadera