torsdag 1 mars 2012

Mediciner - check!

Nu har jag hämtat ut medicinerna som jag behöver till vår första IVF. Om lite mera än en vecka är det dags att börja med nässprayen. Jag kände ett styng av obehag då jag spanade in nålarna som kom med Puregonet, men intalade mig sedan att det är det ju värt om det ger oss vårt efterlängtade lilla knyte.

På tal om det lilla knytet, så måste jag berätta något riktigt konstigt. Det första året av våra försök att bli gravida gick jag mest hela tiden och kände efter olika symptom. Ibland kunde jag stå framför spegeln, dra upp tröjan och stå och smeka min mage och fundera över hur min växande mage skulle se ut. Nu, när vi är närmare än vi någonsin varit till att bli gravida kan jag jag inte längre föreställa mig det. Jag är helt inställd på medicinerna, resorna, ingreppen och allt som kommer därmed, men jag kan inte riktigt förstå att om allt går som planerat så kan jag vara gravid om några veckor. Om några veckor!
Nej, inte ens fast jag skriver ner det i text kan jag greppa det...
Så underbart men overkligt det skulle vara!

3 kommentarer:

  1. Ja, det skulle vara underbart om det fungerade för er nu!!!!

    Nålarna ser värre ut än de är. De känns knappt när man för in den i magen, så ta det lugnt. Jag blev också lite rädd när jag såg dem första gången, men det gick jättebra.
    Och det bästa är om du kan sticka dig själv, så du vet när sticket kommer...
    Det kommer gå jätte bra.

    Svar på din kommentar:
    Ja, jag har världens bästa väckarklocka inom mig . Jag skulle så gärna vilja att alla mina medsystrar får känna den en dag.
    Och , ja, du skulle bara veta hur mkt skit , rent ut sagt, jag har i min underklädes låda... pust och stön. Tyvärr sköt jag upp det bekymret till en annan dag...

    Hoppas du har en fin kväll.

    Kramar

    SvaraRadera
  2. Det kommer nog gå bra med nålarna :) Man vänjer sig!

    Hoppas att du snart får titta på din gravidmage, håller tummarna för er!

    SvaraRadera
  3. Tack till er båda! Det värmer:)

    SvaraRadera