tisdag 6 mars 2012

En liten gnagande oro

I somras opererades ju en polyp bort från min livmoder. Den var väldigt liten, och de trodde inte att den kunde vara orsaken till vår barnlöshet men det är tydligen rutin att ta bort dem hos kvinnor som har en önskan om att bli gravida. Innan operationen hade jag oftast haft lite brunaktiga flytningar i samband med ägglossning men dessa upphörde efter operationen.
Den här månaden har jag ingen koll på när ägglossningen har ägt rum, men de senaste dagarna har jag igen haft brunaktiga flytningar.
Så nu känner jag en lätt oro över att en ny polyp ska ha gjort det bekvämt för sig i min livmoder (kanske borde jag sätta upp en skylt med texten: "Obehöriga äga ej tillträde!") och att vår IVF ska skjutas upp på grund av det. Jag försöker att inte tänka på det, men det skulle ju vara för typiskt, eller hur?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar