lördag 17 mars 2012

Ekologisk hårfärgning

Nästa fredag ska jag prova på att färga håret på en ekologisk hårsalong. Jag bokade tiden idag och fick med mig lite rasullera hem som jag skall tvätta håret med några gånger innan färgningen. Leran absorberar smuts från håret vilket gör att färgningen lyckas bättre.
På måndag ska jag också dit för att provfärga en slinga. Ekologisk hårfärg kan nämligen ge helt olika resultat i olika hårtyper. Faktorer som påverkar slutresultatet är exempelvis tidigare syntetiska färgningar samt mediciner man tar (!). 
Oavsett skall det bli riktigt spännande. Jag har länge intresserat mig för naturliga skönhetsprodukter, men aldrig provat färgning. Däremot har jag provat schampon, men de har ofta fått håret att kännas fett. Är ganska noggrann med mitt hår och hatar då det känns smutsigt. På fredag skall jag dock fråga om de kan rekommendera något schampo som skulle ge en ren känsla också i mitt hår. 

Ha en skön lördag!

1 kommentar:

  1. Låter spännande! Hoppas det blir bra! kan du inte ta en före och efterbild på håret?!

    SvaraRadera