söndag 18 mars 2012

Tacka vet jag husmanskost!

Jag känner ofta att vi är enformiga då det gäller maten, det känns som om vi alltid lagar samma gamla rätter om och om igen. Men ibland kommer vi oss faktiskt för att göra något nytt och exotiskt. Och dagar som idag kommer man ihåg gamla godingar som man inte har gjort på evigheter. Idag fixade jag ihop potatismos, korvsås, kokt broccoli, sallad och lingonsylt. Och OMG så gott det var! Dreglar ännu lite...

Och så kan jag meddela att en hel vecka av nedregleringen har gått utan att jag känner av de där helvetiska biverkningarna som många verkar få. Idag har jag dock ganska ömma bröst, vilket ju verkar ganska konstigt. Men jag klagar inte! Fortsätter det så här blir nedregleringen en bit kaka (som amerikanerna skulle säga). 

3 kommentarer:

  1. Husmanskost är gott, men korvsås? har aldrig hört talas om, vad är det? :)

    Bra att du sluppit biverkningarna!

    SvaraRadera
  2. Skojar du? Har du aldrig ätit korvsås? Det är en ganska basic-rätt från min barndom: både mamma och skolköket har levererat den massor med gånger.
    Det är ju egentligen bara en vanlig brunsås med korv i, men jag brukar också lägga lite grädde i.

    Tack för ditt förslag gällande för- och efterbild av håret. Sitter som bäst med provfärgen i håret, så det få bli imorgon!
    Kram!

    SvaraRadera
  3. Skojar inte :) aldrig hört talas om det, men det lät ju gott!

    Kul att se hur håret blir!

    SvaraRadera