fredag 23 mars 2012

Alltid lika välkommen

Fredagen är alltid lika efterlängtad, och idag var det extra skönt med fredag då jag varit lite småkrasslig hela veckan. Dessutom var det dags för min ekologiska hårfärgning och jag är så nöjd! Färgen är riktigt bra och det känns bra att ha färgat med en färg som faktiskt är ätbar. Det börjar vara något år sedan jag hörde kommentaren: "Allt du lägger på din hud borde vara ätbart, för din hud äter också.", men nu känner jag äntligen att jag börjar ha gjort något åt saken.
Tänk om mina hormonstörningar beror på alla dessa kemikalier! Det är åtminstone sannolikt enligt det som jag läst kring hud- och hårvårdsprodukter. Jag köpte både en hudkräm och en stylingprodukt med mig hem från salongen, och känner mig nyttig och nöjd.

Något som för en gångs skull också var välkommet är min mens som dök upp igår. På måndag blir det ett inledande ultraljud och om allt ser bra ut blir det sprutstart på onsdag. Både igår och idag har jag haft missade samtal av gyn.polikliniken, men jag har jobbat och därmed missat samtalen, och sedan då jag ringt tillbaka har ingen svarat. Undrar vad de kan vilja? Hoppas att det bara är goda nyheter...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar