lördag 31 mars 2012

Optimisten vs Realisten

Jag har lite svårt att bestämma mig för ifall jag skall försöka peppa mig själv till att tro att detta skall fungera eller hindra mig från att få för höga förhoppningar. Detta borde ju vara vår bästa chans hittills så jag borde ju våga hoppas lite, men samtidigt är jag så rädd för att bli besviken. Jag har alldeles för många gånger försökt planera mitt liv kring eventuella graviditeter och det har ju inte lyckats särskilt bra.
Dels är jag alltså rädd att hoppas för mycket och dels är jag rädd att negativitet skall ha en dålig effekt på min kropp.

En helt annan grej: får man träna medan man tar Puregon? I bipacksedeln står det att man skall undvika vissa träningsformer i två veckor efter avslutad medicinering, men det stod inget om träning under själv kuren. Nu har jag ju bara tagit två doser så mina äggstockar borde inte vara förstorade ännu, men vågar jag träna? Jag känner  pyttelite ömhet i nedre magen då jag gör vissa rörelser så jag skulle inte vilja ut och springa, men hur är det med annan träning såsom gym eller simning?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar