måndag 4 juli 2011

The Big O

Operationen är över och gick bra. Den var snabbt över, och efteråt fick jag veta att polypen var pytteliten, men att slemhinnan hade varit så tjock att det hade varit svårt att få bort allt. Därför hade de också skrapat bort lite av den. Efteråt blödde jag en del, men dagen efter upphörde blödningen och istället har jag haft lite brunaktiga flytningar. Hade ont då jag vaknade upp efteråt, men fick värkmedicin som hjälpte. Åt också värkmedicin dagarna efteråt, mest för att jag hade fått instruktioner om att göra det, för egentligen hade jag aldrig ont.


Värsta som hände var då jag skulle till labbet och lämna blodprov före operationen och höll på att svimma. Pinsamt värre! Jag hatar att ge blodprov och brukar nog klara det bra, men nu var det en praktikant som skulle göra det och hon "pickade" fel flera gånger och ändå blev det inte till något. Då hon hade grävt i armen med nålen en bra stund var jag både kallsvettig och blek och då skulle den andra, ordinarie damen försöka. Hon lyckades bättre, men vid det laget var jag så dåsig att jag inte märkte att hon redan hade tagit provet. Så om några veckor kommer jag att få veta huruvida det är något fel på mina äggstockar. Spännande tider!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar