måndag 18 juli 2011

Svart på vitt

Fick hem kopior på vår anamnes från polikliniken. Där finns noggrant beskrivet både mina och sambons egenskaper, allt från spermierörlighet till BMI och blodtryck. Då jag läste igenom allting kändes det som att jag läste om någon annan. Vi är sammanfattade till tre A4:or. Hela vår kamp är sammanfattad till några fjuttiga sidor. Hur är det ens möjligt att göra det? Jag skulle vilja skriva en bok om allt vi har varit med om. Om allt från de första försöken till de allra senaste månaderna. Senast igår slog det mig att det snart är exakt två år som vi försökt att bli gravida. Två år av mitt liv då jag hunnit göra massor av andra saker som ständigt överskuggats av barnlängtan.
Två år sammanfattade till tre sidor text. Skrattretande.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar