onsdag 20 juli 2011

Vuxenfunderingar

Sambon och jag är inte gifta, men jag skulle gärna gifta mig någon gång under de närmaste åren. Också han är nog med på noterna bara vi skulle känna att vi har tillräckligt med pengar för att ordna ett bröllop. För en tid sedan slog det mig att det ju faktiskt finns goda orsaker till att gifta sig nu. Vet inte exakt hur adoptionsprocessen ser ut men har förstått att många länder vill att man skall ha varit gifta ett tag ifall man vill adoptera. Förhoppningsvis har vi ju ännu chans på ett biologiskt barn, men det är ju ingen vits att utesluta något alternativ. Det känns på något vis väldigt vuxet att jag ens kan tänka på adoption utan att brista i gråt. Ibland chockerar jag mig själv*. Men kanske blir det faktiskt av nu då att vi skulle gifta oss nästa sommar eller sommaren 2013.


*på ett positivt sätt alltså. Det hör till vanligheterna att jag chockerar mig själv på ett negativt sätt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar