onsdag 19 december 2012

Vårt sprattlande lilla Pyre

Liten men rörlig är h*n, vårt lilla Pyre. Det var full rulle i magen idag under ultrat, och enligt dagens läkare är moderkakan i framvägg och inte alls över livmoderöppningen. Hur det kan se så olika ut på bara en vecka vet jag inte, och det verkar som om dagens läkare inte riktigt trodde att den kan ha varit så lågt nere förra tisdagen. Men eftersom allt såg bra ut kan vi alltså resa hem till våra familjer under julen, och jag kan så småningom återuppta träningen. Dessutom kan jag börja jobba igen efter julledigheten. Råden jag fick var dock att undvika tunga lyft och väldigt belastande träningsformer, men jag kan i varje fall sluta med den blödningshämmande medicinen.

En liten bonus är att vi nu vet könet på Pyret, men det vill vi hålla för oss själva. Om jag känner mig själv rätt så kommer jag dock säkert att försäga mig i något skede, men det är bra så länge det varar...

Åh, vad jag är lycklig! Just i denna stund känner jag hur de tre åren av tårar och besvikelser bleknar i jämförelse med det storartade vi får vara med om nu.

3 kommentarer:

  1. Åh så härligt att allt gått bra och så magiskt att få se den lilla
    Spännande att ni nu vet var det är och som vanligt dör jag av nyfikenhet men respekterar absolut att ni håller det för er själv :)

    God jul till er och en mysig julhelg

    SvaraRadera
  2. Grattis till ett lyckat ultraljud och att ni nu vet "vad det bli" :)
    Underbart att gå runt med sådana där lyckokänslor som ni har nu, det är ni såååå värda!!!

    Kram!

    SvaraRadera