tisdag 11 december 2012

Fjärde ultrat

Vårt Pyre lever och mår bra! Enligt dagens ultra skulle jag vara i vecka 16+3 med beräknad födelse den 27 maj. Samma bf har jag fått på rådgivningen där de räknar enligt senaste mens, medan jag själv har räknat det till 30 maj eftersom jag räknar med embryots ålder + 2 veckor då vi har gjort FET. 

Blödningen som jag haft kommer från moderkakan som ligger delvis över livmoderöppningen och idag blev jag sjukskriven 2 veckor samt fick order om att ta det lugnt, helst vara sängliggande. Dessutom fick jag rekommendationen att inte åka på några resor vilket egentligen innebär att vi inte borde åka hem till mina föräldrar över jullovet. Men eftersom jag ändå kommer att sitta eller ligga ner hela resan tror jag nog att vi åker ändå... Kommer ju bli galen om vi ska fira jul alldeles ensamma, och hemma hos mina föräldrar får jag iaf bli uppassad med mat och så vidare.
Fick också medicin som ska hämma blödningar och har tagit första tabletten. 
Nästa vecka är det igen dags att se Pyret då vi ska på det stora rutinultrat, så få se då om den läkaren tolkar situationen på samma sätt. För som jag fick höra idag så är det här ingen exakt vetenskap och det är svårt att förutspå vad som är farligt eller inte. Men vi har försökt så länge att få barn samt har gjort behandlingar och detta i kombination med mina blödningar gör att det är skäl att vara försiktig.

Skönt iaf att veta att vår lilla bebis växer och mår bra...

1 kommentar:

  1. Jag har grunnat lite på dig... Skönt att höra att det var bra än så länge i alla fall!!

    Var rädd om dig!! Gör nu som doktorn säger, och se till att du blir uppassad... hihi...

    KRAM

    SvaraRadera