fredag 21 december 2012

En skyddsängel

Fick en så omtänksam liten julklapp av bästa kollegan igår: en skyddsängel. Den ska jag alltså bära med mig helst hela tiden för att jag och Pyret skall ha lite extra hjälp på traven. Blir alldeles varm i hjärtat av att ha så fina människor i min närhet (kollegan alltså, inte ängeln).


Idag är det förresten vintersolstånd vilket betyder att vi fr.o.m. imorgon går mot ljusare tider igen. Nu blir det alltså inte mörkare än så här, vilket känns värt att fira! Om man känner sig negativt inställd till livet just nu kan man ju istället haka på domedagsteorierna som säger att jorden skall gå under idag. Det finns något för alla, hehe.

Ber om ursäkt för de klumpiga stavfelen (t.ex. tvått maskin. Och vad är grejen med att jag skrev det som två skilda ord? Hoppas jag inte har gått och blivit en särskrivare...) som då och då dyker upp i bloggen. Jag skyller det på laptopen som jag ibland skriver inläggen på, för den har amerikanskt tangentbord vilket ibland ställer till det.

Idag är det förresten exakt ett år sedan vi var på planeringsbesöket som inledde vår IVF-resa. Resan som till sist resulterade i att jag har lyckan att vara gravid under julen i år. Hur många jular har jag inte desperat tänkt: "Men nästa jul, då kommer jag nog att vara gravid"?

Idag reser jag förresten hemåt, så det kan bli lite bloggtorka den närmaste tiden men jag uppdaterar då jag kan.
För säkerhets skull vill jag dock passa på att önska er alla en GOD JUL och ett GOTT NYTT ÅR!

2 kommentarer: