måndag 10 december 2012

Ultra imorgon

Ringde som planerat till rådgivningen idag men fick samma svar som tidigare gånger. Att det är omöjligt att utesluta någonting utan ett ultra. Ringde gyn.poli. där jag fick tala med en väldigt trevlig barnmorska som sade att hon absolut ville ha mig på ett ultra så hon klämde in mig imorgon trots att de egentligen inte hade några tider. Skönt att de tar en på allvar iaf, men känns nästan lite pinsamt att jag skall på mitt fjärde ultra imorgon för att sedan åka på ett femte nästa vecka. Om det är någon som undrar varför sjukvården slukar så mycket pengar kan jag meddela att jag ensam är ansvarig för ungefär en tredjedel av Finlands totala sjukvårdskostnader.

Och jag som varit supernojig vid tidigare blödningar är inte alls orolig för imorgon. Vilket dock får mig att tänka: "Nu när jag är så lugn och har slappnat av, det är då det kommer att skita sig..." Är jag galen, eller?

PS. Skulle ha klarat mig utan barnmorskans sista mening idag: "Om det är något tokigt på gång så finns det ingenting vi kan göra eftersom du trots allt är så pass tidigt i graviditeten."

1 kommentar:

  1. Man tackar särskilt för smarta personers uttalande som barnmorskans sista mening, det har dom sagt till mig oxo. "morr"

    Hoppas nu ditt UL är fint och att "magen" mår bra :-)

    Kram Kram Ninna

    SvaraRadera