söndag 9 december 2012

En mindre trevlig tradition

Det har varit full rulle hela helgen, men det blev det slut på igår då jag började blöda lite när jag var ute på loppis med vänner. Inga mängder och mestadels brunaktigt blod, men ändå lite oroväckande så jag tog det riktigt lugnt resten av dagen. Är ju tredje gången som jag blöder nu och vet ju bättre än att få total panik denna gång, så eftersom blödningen verkar ha upphört tror jag inte ens att jag ringer och ber om ett ultra. Gillar inte att vara en rutinerad blödare, men det är ändå skönt att veta att man kan blöda massor utan att det är någon fara.

En tanke har dock väckts: tänk om det är mensliknande blödningar jag har? För nu är det nämligen exakt fyra veckor sedan senaste blödningen som var väldigt kraftig. Måste fråga upp det nästa vecka då vi ska på rutinultrat, för jag vet ju att det finns kvinnor som har mens som vanligt under hela graviditeten. Konstigt då bara att jag inte haft blödningar var fjärde vecka hela tiden. Å andra sidan kanske Lugesteronet höll tillbaka blödningen under de första veckorna? Det var ju precis efter att jag haft första blödningen som jag fick börja ta Lugesteronet på nytt och då tog jag ju det ända fram till vecka 11. Och i vecka 12 hade jag den andra blödningen medan den tredje kom nu i vecka 16.

Börjar känna mig riktigt nervös inför rutinultrat! Hoppas, hoppas, hoppas att allt är bra med vårt Pyre!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar