tisdag 18 december 2012

Spännande med rörelser

Har knappt vågat skriva om detta för att jag inte varit säker på om det faktiskt är rörelser jag känner. Men efter att ha diskuterat det med mamma, som beskrev hur de tidiga rörelserna känns, känner jag mig ganska säker på att det är just bebisens rörelser jag känner ibland.
Det började redan för någon vecka sedan. Då jag låg ner kunde jag ibland känna en konstig känsla i magen.

På nätet kunde jag läsa att de tidiga rörelserna känns som fjärilsfladder eller en sprattlande fisk, men så vitt jag vet har jag varken haft fjärilar eller fiskar i magen någon gång  så det gjorde inte saken lättare att bedöma. Det närmaste jag själv kan förklara det så är att de påminner mycket om när man har tränat magmusklerna väldigt mycket. För mig kan musklerna dagarna efteråt då få "ryckningar" som jag antar är kramper. Och precis så känns det, fast det är djupare in i magen.
Ler som en fåntratt varje gång jag känner den där ovanliga känslan.
Ser så fram emot att rörelserna ska börja kännas på utsidan också, så att sambon också får ta del av bebisens sprattlande.

2 kommentarer: