lördag 15 december 2012

Om att vara beroende av andra

Aldrig har jag väl känt mig så hjälplös som nu då jag egentligen inte får göra något alls. Känns ganska eländigt att behöva be sambon om allt:
"Älskling, jag börjar vara hungrig."
"Åh, vad stökigt, vi (vi= sambon) borde städa upp lite."
"Älskling, kan du åka till butiken och köpa mera tandtråd?"

Tack och lov passar min kära sambo gladeligen upp mig utan ett knyst. Han hade till och med köpt hem både choklad och fruktgodis till helgen då han kom hem igår. Och en korsordstidning fick jag också.

Sambon pratade med svärmor igår, som berättade att hon också hade varit sjukskriven pga. föreliggande moderkaka under en av sina graviditeter. Och hon blev också sjukskriven i fjärde månaden. Sedan flyttade moderkakan på sig först i sista månaden. Gulp, alltså! Tänk om jag är sjukskriven fram till moderskapsledigheten nu!

1 kommentar:

  1. Härligt ändå att bli lite uppassad :)

    Håller tummarna för att du inte skabehöva vara sjukskriven fram till BF!

    Kram!

    SvaraRadera