fredag 31 maj 2013

Dagen D

31 maj. Som vi har väntat och längtat efter den här dagen! Och nu när den är här har jag inte minsta känning av någonting som skulle kunna påminna om att förlossningen är på gång, trots att läkaren svepte hinnorna igår. Nåja, det var i varje fall skönt att sova ut ordentligt en natt. För trots att jag var upp och kissade kanske 4-5 gånger under nattens lopp så känns det ändå som om jag har sovit väldigt bra. Jag, som i vanliga fall utan problem kan sova 10 timmar i sträck, nöjer mig nu tydligen med 6 timmars sömn. Kanske är det moderskapet som redan börjat med sina sömnlösa nätter. Min rådgivningstant brukar säga att gamla. kloka gummor säger att kroppen förbereder sig på vaknätter redan i slutet av graviditeten och att blivande mammor då sover s.k. hundsömn.

Förresten läste jag i mitt rådgivningskort att den inre undersökningen igår hade visat att cervix var utplånad till 50% och att jag var 2 cm öppen. Men det behöver väl inte betyda så mycket, eller? Har förstått att vissa kan gå och vara 2 cm öppna i flera veckor...

1 kommentar:

  1. Åh vad spännande! Jag håller tummar och tår för att bebis vill titta ut snart :)
    Kram

    SvaraRadera