torsdag 2 maj 2013

Njuter

Det är härligt att vara ledig och bara tänka på sig själv. Tycker äntligen också att jag börjar komma in i lite lugnare rutiner och känner inte samma press att prestera något varje dag. Jag gör det jag orkar och inget mer.
Nu börjar jag känna mig så reda att träffa Pyret, och tycker att hon gott och väl kunde börja komma så småningom. Men jag har inga känningar alls, så jag misstänker att det nog lär dröja innan hon behagar kika ut. Idag är det väldigt bökigt i magen, misstänker att det börjar bli ganska trångt där inne.

5 kommentarer:

  1. Heja heja pyret!! :) Skönt att du kommit in i ett lugnare tempo, du kommer ju behöva dina krafter rätt var det är ;) Håller mina tummar för er!!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Vilken dag kan hon tidigast komma för att inte räknas som för tidigt född? Eller ni hade ju lite strul med vilket som var det riktiga beräknade datumet, så det kanske är svårt att säga?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Beräknad födelse är 31.5, så idag är jag i vecka 36+2. Det är väl fr.o.m. 37 fullgångna veckor som barnet räknas som fullgånget..? Så, nästa fredag skulle isåfall vara det datum då hon får komma. :)

      Radera
  3. Jag tror det är 38 fullgångna, alltså 17 maj... Så då får du börja tvätta fönster och hoppa omkring!

    SvaraRadera
  4. Jaha kanske jag läste någon gammal bok eller något, hittade 37 när jag googlade.

    SvaraRadera