söndag 12 maj 2013

Vår lilla jätte

Jag har haft så fullt upp de senaste dagarna att jag inte ens hunnit uppdatera er angående vecka 37-ultrat som vi var på förra onsdagen. Där konstaterades än en gång att Pyret är en stor bebis som ligger över kurvan vad gäller alla mått. Hon följer sin egen kurva bra och är ändå inte så stor att det skulle räknas som onormalt eller så, men stor är hon. I onsdags var den uppskattade födelsevikten 3,3- 3,4 kg, och om allt fortsätter som hittills kommer hon att väga cirka 4 kg vid beräknad födelse den 31 maj. Och jag som läser på tidningen idag att IVF-barn oftast har lägre födelsevikt än andra barn. Antar att det inte gäller alla, höhö.
Hursomhelst innebär allt detta att de knappast kommer att låta mig gå allt för mycket över tiden, så ny kontroll den 30 maj där de skall ta ställning till eventuell igångsättning (eller igångsättningsförsök, som doktorn påpekade. De där försöken lyckas ju inte alltid.).
Jag känner mig ändå rätt lugn över allt detta eftersom mitt bäcken är tillräckligt brett för att klara av ett större barn. Men alltför stor skulle hon ju inte behöva bli :)

2 kommentarer:

  1. De såg inte plötsligt att hon var en pojke då? :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej, de kollade inte könet alls. Men det vara samma läkare som på rutinultrat, och då jag pratade om att "få se om det blir en flicka nu då..." så sa han att eftersom det är han som har sagt det så vågar han nog nästan lova 100% att det är en tjej. :)

      Radera