torsdag 16 maj 2013

Dagen så här långt.

Har varit på vift en stor del av dagen. Eller, i vanliga fall skulle det ju inte ens motsvara en arbetsdag, men som gravid är ju några timmar en evighet.
Har varit och skjutsat iväg sambon på sin jobbresa, handlat mat och träffat en god vän på stan där vi hann luncha, fika och shoppa. Jag köpte dock inga kläder eftersom jag ju inte har en aning om vilken storlek jag kommer att vara om några veckor. Inte heller har jag någon koll på hur det kommer att fungera med amningen: kan man alls ha vanliga tröjor de första månaderna då babyn skall ammas ofta? Dreglar efter den här amningsklänningen,

men vet inte om jag borde satsa så mycket pengar på en klänning som jag bara kan använda någon månad (pga den ack så korta finska sommaren alltså, inte för att jag har tänkt sluta amma efter bara någon månad). Å andra sidan har jag en känsla av att jag skulle använda den väldigt mycket eftersom den ser både skön och praktisk ut. Har ett linne från boob också, och det är så bekvämt. Vet att de sedan också har ganska bra andrahandsvärde om man vill sälja den efteråt. Och så gillar jag ju förstås att klänningen till 95% är gjord av ekologisk bomull...
Beslutsångest!

2 kommentarer:

  1. Det beror väl lite på, ibland är det lättare att dra upp en vanlig skjorta än att använda vissa amningstoppar. Egentligen är amningskläder ganska onödiga, speciellt på sommaren när det är varmt. Men i vissa sammanhang bland folk tycker jag de kan kännas bättre att ha istället för att blotta hela magen.

    SvaraRadera
  2. Jag hade några amningskläder, bra om du inte vill ha framme så mycket hud när du ammar bland folk. Men beroende på hur dina vanliga kläderna ser ut så eller funkar att amma i så kan en filt funka oxå.
    Nu är det nära, så spännande! :-)

    SvaraRadera