tisdag 14 maj 2013

Känslor

Har haft en dag fylld av motgångar, vilket märks på mitt humör som verkligen är i botten. Ingenting blir som jag planerar just nu känns det som. Och gravidhormonerna gör sig verkligen påminda nu: gråter väldigt lätt och känner mig ibland deppig, helt utan orsak. Tidigare under graviditeten tycker jag mig inte ha märkt av några humörssvängningar, men tydligen kommer alla på en gång för mig.

Dagens positiva är att jag för första gången kokat nässelsoppa: gott, vitaminrikt, billigt och miljövänligt.

3 kommentarer:

  1. Uuuh, jag skulle också vilja äta nässlor! Köpte du det i vanlig butik bara?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej, jag plockade dem alldeles själv längs en skogsväg. Kände mig som värsta husmodern där jag gick och samlade mat för dagen :)

      Radera
  2. Uuuuh igen! Tufft! Stekta maskrosknoppar nästa? :)

    SvaraRadera