lördag 1 juni 2013

Vecka 41 (40+1)

Ingen bebis ännu. Har inte heller känt av några kraftiga sammandragningar efter hinnsvepningen, så få se hur utdraget det här blir. Önskar så att vi skulle få träffa vår lilla tjej nu.
På samma gång som jag bara vill att allt skall komma igång är jag ändå nervös inför förlossningen och tiden efter. Samma tankar snurrar hela tiden: Hur ont kommer det att göra, och hur kommer jag att hantera den smärtan? Kommer jag vara en av dessa kvinnor som direkt förälskar sig i sitt eget barn, eller kommer det att ta tid för mig att få moderskänslorna? Hur länge kommer det att ta innan kroppen kommer att kännas ungefär som vanligt? Tänk om vår bebis inte mår bra då hon kommer ut (hjärtfel, blödningar, missbildningar är bara några av hemskheterna som finns i mitt huvud)?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar