söndag 2 juni 2013

UT! NU!

Har mått som en prinsessa (konstigt uttryck egentligen, som om man skulle må väldigt bra bara för att man är  prinsessa?) hela graviditeten då jag jämför med nu. Nu fattar jag vad mamma menade med att en dag förbi beräknad födelse känns som ett helt år.
Är tung, otymplig och konstant trött. Tror dessutom att jag drabbats av pollenallergi eller något, för varje eftermiddag svullnar bihålorna igen och jag kan knappt andas. Har varit tvungen att ta till nässpray till och med för näskannan hjälper inte.
Och värmen sen! Håller ju på att svettas ihjäl både dagtid och nattetid. Himmel, vad skönt det ska bli att slippa vara höggravid. Trots att jag ännu är lite nervös inför förlossningen känns det verkligen som att jag är redo att ta fajten nu. Därför hoppas jag att orden som jag upprepat hela dagen skall ha effekt på Pyret: "Kom ut nu!"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar