torsdag 6 juni 2013

Kroppsvätskor?

Känsliga läsare skall nog undvika att läsa vidare.

I morse fick jag uppleva en ganska bisarr situation. En sådan situation som man aldrig skulle kunna föreställa sig att man skulle hamna i, och som man egentligen inte vill berätta för någon. Men samtidigt är det så lustigt att jag inte kan hålla mig.
Efter att jag duschat inför läkarbesöket åt jag frukost och fönade håret. Jag och sambon gick flera gånger ut och in till sovrummet innan jag plötsligt såg en våt pöl på golvet. Ingen av oss hade märkt den innan och jag utbrast:
"Vad är det där?"
Sambon spanade in pölen på golvet och gav mig en förvirrad blick. Inte heller han hade någon aning om vad det var. Min första tanke var att någon av katterna hade kissat på golvet, men det varken luktade eller såg ut som kiss. Men vad var det då?
Plötsligt slog mig tanken. Kanske hade mitt vatten gått? Gick på toa och försökte känna efter om något rann ur mig, men märkte inga tecken som tydde på det. Och hur skulle en sån pöl bara kunna "skvätta" ur mig utan att jag skulle märka det, trots att jag bara hade badrocken på mig?

Ännu återstår frågan: vad var det för pöl på golvet i vårt sovrum? Kanske det spökar hemma hos oss?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar