onsdag 5 juni 2013

5 dagar över tiden

Det har gått 5 dagar sedan beräknad födelse, och jag märker att jag börjar ställa in mig på att bli igångsatt. Min man har höga förhoppningar om att bebisen skall komma idag eller inatt, men själv känner jag att det är orealistiskt eftersom jag ännu bara har svaga sammandragningar som kommer väldigt sporadiskt.
Börjar ha testat allt som sägs ska kunna sätta igång förlossningen, det mesta flera gånger om. Idag har jag suttit hemma och druckit hallonbladste och ätit färsk ananas. Äppelpajen och vaniljglassen åt jag dock för nöjes skull. och för att jag tyckte mig behöva något annat att bjuda fikagästen på än frukt.

Imorgon 8.30 får jag domen gällande igångsättning, så håll tummarna för att jag får åka in till BB innan dess...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar